جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

غربالگری روانشناسی، کمکی بزرگ به سلامت جامعه

درویش نیوز، ویدا درویش «کارشناس روانشناسی»؛ با توجه به حادثه ناگوارقتل آتنا، شاهد انتشارچنین اخباری در جامعه سبب دلنگرانی بسیاری از خانواده ها می شود و موضوع آتنا شاید از محدود موارد رسانه ای شده باشد چون بسیاری از ترس یاحفظ آبرو این موضوع را بیان نمی کنند.

این حوادث نشان میدهد که باید جدی تر به فکر پیشگیری از این معضلات در سطح جامعه باشیم.

افرادی که دست به تجاوز میزنند اختلال شخصیتی واختلالات جنسی دارند ،این اختلال می تواند در افراد مختلف در اطراف کودک دیده شود اعم از بستگان درجه یک ،معلم و مغازه دار…
خانواده ها باید هوشیار باشند و آموزش مسائل جنسی را در کودکان خود از سنین پایین که هویت جنسی شکل می گرد ارائه دهند.
لازم نیست این آموزش خیلی صریح باشد،،همین قدر که به کودک خود بیاموزیم که هیچکس غیر از مادر ودر مواردی پدر اجازه ندارد به قسمتهای خصوصی او دست درازی کند، به او بیاموزیم که باید در این موارد “نه”بگوید محیط را ترک کند و به والدین خود بدون ترس جریان را اطلاع دهد، محیط خانه باید طوری باشد که کودک بدون ترس از تنبیه واقعیت را به مادر و پدر خود بگوید .
طبق آمار تجاوز به کودک تنها در ١٠ درصد موارد توسط افراد نا شناس صورت می گیرد در اکثر موارد آشنا یا از بستگان درجه یک هستند .
دولت با غربالگری روانشناسی در مورد کارمندان ومشاغل آزاد وراننده ها در هنگام استخدام و ارائه پروانه کسب می تواند کمک بزرگی به سلامت جامعه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.