سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

گفتگوی تلویزیونی عرش ساتکی با شبکه بین المللی ایران اینترنشنال

عرش(کِوین) ساتکی داور بین المللی ورزش های رزمی ترکیبی(MMA) است و از داوران تراز اول در کشور سوئد به حساب می آید.
ساتکی تربیت و تایید مجوز داوران کشور سوئد را نیز برعهده دارد. پیش تر فدراسیون ورزشهاى مختلط رزمى سوئد در اطلاعیه ای از او بعنوان قهرمان ملى سوئد یاد کرد و برای بالا بردن کیفیت داورانش از وی سپاسگزاری کرد.

درویش نیوز؛ MMA مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی با حداقل قوانین محدود کننده است که اجرای فنون تقریبا تمام رشته‌های رزمی در آن آزاد است. این مسابقات به‌طور معمول بر روی یک سکوی هشت ضلعی که دور آن با توری‌های فلزی پوشیده شده‌ است، برگزار می‌شود.

ساتکی در بخشی از گفتگوی خود با شبکه بین المللی ایران اینترنشنال گفت: ۴۲ سال دارم و نزدیک به سی سال است که در ورزشهای رزمی فعالیت می کنم. از آنجایی که پدرم در رشته های رزمی بود من را از کوچکی با رشته های رزمی آشنا کرد. مسابقات MMA مخلوطی از همه ورزشهاست البته خودم دیگر حرفه ای ورزش نمی کنم و تنها داوری را در این رشته انجام می دهم.

این داور بین المللی MMA در ادامه گفتگوی خود با ایران اینترنشال از قوانین این رشته ورزشی گفت و یادآوری کرد: در ورزش های رزمی جهان همگی یک خانواده بزرگ هستیم و پس از مسابقه ورزشکارا با هم خوب هستند. هر سه داوری که بیرون قفس هستند و من که میان دو مبارز هستم همگی بدون جانب داری قضاوت می کنیم. اینجوری هم نیست که در این ورزش به قصد کشت همدیگر را کتک می زنند در این ورزش دو ورزشکار با هم مبارزه می کنند تا در پایان مشخص شود کدام یک بهترین هستند.

عرش ساتکی فرزند دوم شمسی درویش و ملک ساتکی است که از کودکی به همراه خانواده خود به کشور سوئد مهاجرت کرده است. مصاحبه های بعدی او از شبکه بین المللی ایران اینترنشنال در روزهای آدینه و شنبه همین هفته ۲۴ و ۲۵ آبان ۹۸ پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.