جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیام درویش موفق به دریافت بورسیه از دانشگاه لیمانس فرانسه شد

پیام درویش در گفت و گو با درویش نیوز خبر داد:
دریافت بورسیه از دانشگاه لیمانس فرانسه با ثبت اختراع آنتن پلاسمایی

پیام درویش با ثبت اختراع آنتن پلاسمایی و ارایه ی دو مقاله جهانی موفق به دریافت بورسیه از دانشگاه لیمانس فرانسه شد.

به گزارش درویش نیوز، پیام درویش با اشاره به تلاش های دو ساله ی خود برای ثبت اختراع آنتن پلاسمایی گفت: این آنتن نام دستگاهی است که برای اولین بار در ایران به ساخت نمونه اولیه رسید و در تست های آزمایشگاه آنتن دانشگاه تهران نمره قبولی دریافت کرد.

وی با بیان اینکه فرکانس کاری این نمونه اولیه در حوزه امواج رادیویی است، گفت: گستردگی پروژه مذکور و کمبود بودجه اختصاص یافته به آن موجب شد به دنبال ادامه این مسیر در آن سوی مرزها باشم و توانستم با ثبت این اختراع و ارایه ی دو مقاله در این زمینه بورسیه کامل رشته جدید مهندسی صدا و آکوستیک از دانشگاه لیمانس فرانسه را دریافت کنم.

مخترع آنتن پلاسمایی؛ از اختصاص آزمایشگاهی به عنوان دفتر کاری از سوی دانشگاه برای به سرانجام رساندن پروژه مذکور خبر داد و گفت: اسپیکرهای پلاسمایی از دیگر پروژه هایی است که نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و امیدوارم با امکاناتی که در اختیارم قرار خواهد گرفت این پروژه را هم با موفقیت به پایان برسانم.

پیام درویش در خاتمه با بیان اینکه هر انسانی دور از وطن خود احساس غربت می کند گفت: بی شک پس از به ثمر رسیدن تحقیقات و تحصیلات تکمیلی برای بازگشت به وطن و خدمت به هم میهنانم آماده هستم.

گفتنی است، آنتن پلاسمایی نوعی آنتن است که در آن به جای فلز از پلاسما برای دریافت و انتقال سیگنال استفاده می شود. از ویژگی های این آنتن می توان به برد زیاد فرکانسی، تغییر فرکانس کار بدون تغییر ساختار آنتن و قابلیت رادار گریزی اشاره کرد. در حال حاضر آمریکا، روسیه و استرالیا از پیشتازان این تکنولوژی جدید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.