جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهدای جایزه به دکتر شایان درویش توسط انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی (IADR)

دکتر شایان درویش نخستین ایرانی است که توانست از انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی (International Association for Dental Research) جایزه بهترین کار در پیشگیری از بیماریهای دهان در سال ۲۰۱۹  بخش “خاورمیانه و افریقا ” را دریافت کند . 

درویش نیوز؛ انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی (IADR) یکی از معتبرترین انجمن های پزشکی در سراسر جهان است که در زمینه تحقیقات علمی در رشته دندانپزشکی فعالیت می کند. شاخه های مختلفی از این انجمن در دنیا فعال هستند که ایران نیز یکی از شاخه های فعال آن محسوب می شود. هر ساله کنگره شاخه ایران آن در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. به تازگی یکی از دندانپزشکان جوان ایران با نام دکتر شایان درویش موفق به ارائه پایان نامه خود در کنگره اصلی IADR در شهر ونکوور کانادا در ماه June 2019 (خرداد ۱۳۹۸) شد.

دکتر درویش در این کنگره موفق به دریافت جایزه بهترین کار در پیشگیری از بیماری های دهانی به اسپانسری شرکت Colgate شد.
هر ساله از کل مقالات پذیرفته شده در کنگره IADR ، ۶ کار به عنوان بهترین کارها در پیشگیری از بیماری های دهان از بین کل کارهای ارائه شده در این کنگره انتخاب و جوایزشان از سوی شرکت Colgate، طی مراسمی اهدا می شود.
گفتنی است ۶ منطقه ای که در اهدای جایزه در این انجمن تقسیم بندی می شود:  اروپا – خاورمیانه و افریقا – استرالیا – آسیا – امریکای شمالی و امریکای جنوبی است که شایان درویش دندانپزشک ایرانی در بخش خاورمیانه و افریقا برگزیده شد.

دکتر شایان درویش به عنوان اولین ایرانی موفق به دریافت IADR Colgate Research in Prevention Travel Award بواسطه تحقیقات علمی خود با عنوان  Salivary Oxidative Stress Markers’ Relation to Oral Diseases in Children  شده است.

هدف از این برنامه و جایزه؛ تشویق محققان جوان برای انجام تحقیقات در زمینه پیشگیری از بیماریهای دهان و آسان کردن ارائه آنها از این اثر به جامعه بین المللی تحقیقات بهداشت دهان و دندان است.

دکتر شایان درویش دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۱۳۹۶ می باشد و تا کنون ۴ مقاله در ژورنالهای معتبر دنیا به چاپ رسانده است.
او پیش از این نیز در انجمن بین المللی دانشجویان دندانپزشکی به عنوان مدیر خاورمیانه و سپس به عنوان مسئول برنامه های علمی و عضوی از هیات مدیره آن فعالیت می کرده است.

 

 

 

 

 

اسامی دریافت کنندگان این جایزه در وب سایت IADR به همراه عکس و نام کشور در لینک زیر قابل مشاهده می باشد:‌

https://www.iadr.org/IADR/Awards/IADR-Grants-Awards/IADR-Colgate-Research-in-Prevention-Travel-Awards/2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.