سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردهمایی خانواده درویش برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی اعضای خانواده درویش به کوشش هیات موقت این انجمن در روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه ٩٧ از ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر در تالار لوتوس شهرستان نوشهر برگزار گردید.

درویش نیوز؛ انجمن خانوادگی درویش در دومین نشست خود پذیرای تعدادی از فامیل بود که از نقاط دور و نزدیک به نوشهر آمده بودند. به غیر از اهداف و آرمانی که این انجمن دارد همت ایشان بهانه ای شد تا بازدید اعضای فامیل با یکدیگر در این جلسه تازه شود.
با اینکه اجرای برنامه را خانم طاهره درویش بر عهده داشت حضور کم رنگ بانوان خانواده محسوس بود.

در آغاز برنامه کیامرث درویش ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور باشندگان در جلسه؛ برای گرامیداشت همه ی درگذشتگان فامیل به ویژه شهیدان سرلشگر خلبان عبدالباقی درویش، سرگرد خلبان ابوالقاسم درویش و علیرضا درویش اعلام یک دقیقه سکوت کرد،( اعضای فامیل ایستاده یک دقیقه سکوت کردند) و پس از آن درخواست کرد تا برای بهتر شدن روند کار ، اعضای فامیل پیشنهادات خود را به هیات موسس اعلام نمایند.

نخستین سخنران پزشک جهانگیر درویش ضمن سپاسگزاری از برگزار کنندگان این گردهمایی گفت همین که گردهم جمع شدیم ارزشمند است و نشان از توانایی شما دارد ولی بدون دختران طایفه درویش کار ما کم ارزش خواهد بود.

متولی موقوفات خانواده درویش از هیات برگزاری درخواست کرد تا در جلسه بعدی با اطلاع قبلی از بانوان خانواده نیز دعوت شود.

سخنران بعدی جلسه دکتر آرشیتکت جهانگیر درویش ابتدا از حضور خود در جمع فامیل ابراز خوشحالی کرد و از جوانان موفق و با استعداد فامیل یاد کرد که در تارنمای درویش نیوز می خواند و دنبال می کند.
وی در ادامه اشاره کرد که همیشه گفتم یک مازندرانی ام که در ورامین بدنیا آمدم و به نوبه خودم وظایم را در این ممللکت انجام دادم و همیشه تواضعی که در خانواده درویش بود سعی کردم حفظ کنم هیچ وقت فکر نکردم که بزرگترم یا مثلا از کسی که کنارم نشسته بیشتر می دانم. در پایان از الله قلی خان درویش به نیکی یاد کرد و آرزو کرد که این نشست ها ادامه داشته باشد.

مهندس عین اله درویش کارشناس دادگستری و عضو انجمن کانون مهندسین نوشهر از اهمیت خانواده، احترام و انسجام فامیل گفت و بیان کرد در دوران قاجار خانواده های بزرگ منش مانند درویش لقب “بیگ” داشتند. در دوره پهلوی بیگ به ” خان” یعنی با فرهنگ و پیشینه تاریخی تبدیل شد و پس از آن خناسان وسواس واژه ی خان را به زالو صفت به اشتباه معنی کردند. بعضی از اعضای خاندان درویش به همین دلیل مورد بی مهری قرار گرفته و به حاشیه رانده شدند.
عین اله درویش در پایان گفت همانطور که اعضای یک خانواده نسبت به هم متعهد هستند ما خانواده های درویش که خاندان درویش را تشکیل می دهیم باید تک تک افراد نسبت به سایر افراد طایفه متعهد و وفادار باشیم تا جوانان از گذشته خود آگاهی پیدا کنند و در راستای همدلی فامیل کوشش کرده و گام بردارند.

درپایان جلسه فریدون درویش به نیابت از هیات موسس شرحی از روند کار و چگونگی تشکیل این جلسه و انتخاب هیات موسس و تصمیمات گرفته شده برای دعوت به گرد همایی را بیان داشت.

فرتورها از : دکتر کامیار، مجید، علیرضا و حاتم درویش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.