جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جعفرخان درویش پهلوانی بزرگ منش و سخاوتمند

درویش نیوز؛ با وجود فراز ونشیب های روزگار و ناملایمات زمانه هیچگاه وقفه ای در کارهای نیک و سخاوتمندانه پهلوان درویش رخ نداد.
با توجه به اینکه سالها از درگذشت او می گذرد حتا تا به امروز فامیل ، آشنایان و اهالی منطقه رویان از پهلوان جعفر درویش به نیکی و بزرگ منشی یاد می کنند.
او با بخشش و اهدا بخشی از زمین محل سکونت خود در روستای ونوش واقع در استان مازندران ؛ پایه گذار ساخت ورزشگاهی چند منظوره گردید.

ورزشگاهی که امروزه اوقات فراغت بسیاری از ساکنین و دیگر مناطق استان را تامین می کند در این ورزشگاه مسابقات ورزشی و کلاس های آموزشی نظیر کشتی، والیبال، فوتسال، ژیمناستیک، هندبال و ورزشهای رزمی در دو بخش آقایان و بانوان انجام می شود.
به پاس کار نیک پهلوان؛ نام او را بر این ورزشگاه نهادند و از آنجایی که ایشان همیشه پیشگام کار خیر ، خان گستر و مهمان نواز بود و گره از مشکلات بسیاری از مردم باز می کرد، خاص و عام برای ادای احترام و سپاسگزاری لقب خان را برازنده وی دانسته و بنام پهلوان جعفر خان درویش شهرت یافت.

پهلوان جعفرخان درویش در سیزدهم فروردین ماه ۱۲۹۸ خورشیدی در روستای کدیر زاده شد. میرزا خلیل خان(شجاع سلطان) پدر و خانم بلقیس خاکپور مادر وی بودند و سرانجام در شانزدهم اسفند ۱۳۸۱ چشم از جهان فرو بست.

۵ دیدگاه

  1. مهدی اسماعیلی

    خدا رحمتش کند. مرد زنده دلی بود

  2. ولی اله بحرینی

    همواره موثرین می روند و آثار باقیست.باقیات صالحاتی باشد برای آن مرحوم

  3. نام نیکی گر بماند ز آدمی / به کزو ماند سرای زرنگار
    عمو جعفرخان نیکمردی بود که تا نفس داشت ریشه در خاک زادگاهش داشت و در قلب مردم سرزمینش زنده و جاودانه. یادش گرامی باد

  4. درود بر ایشان و روانشان شاد.

  5. برای‌شادی‌‌ روح جعفرخان وپسرش پهلوان‌شجاع ،اسطوره درویش هاصلوات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.