شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوشهری ها خواهان احیای شموشک هستند/ایسنا

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت:نوشهریها خواهان احیای تیم فوتبال شموشک هستند.

به گزارش درویش نیوز به نقل از ایسنا مازندران، قاسم احمدی لاشکی در آیین یادبود و رونمایی از تندیس مرحوم مسعود درویش بنیانگذار تیم فوتبال شموشک نوشهر که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال کشور، رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از هواداران و پیشکسوتان تیم شموشک در سالن شهید باهنر نوشهر برگزار شد، با اشاره به زحمات و حمایت های مردم وفادار نوشهر در پیداری تیم شموشک، اظهار کرد: بعد از گذشت ۷ سال از فوت مرحوم درویش می بینید که جوانان این شهر احساس خلاء در شهرستان کردند.

وی نبود استادیوم ورزشی مناسب را از مشکلات نوشهر که زمانی از نظر فوتبال در اوج بود دانست و گفت: همه مردم خاطرات زیادی در کنار زمین ورزشی این شهر دارند و در آرزوی این هستند فوتبال شموشک نوشهر مجدد احیا شود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعزام ۶۴ نفر از مازندرانی به المپیک و رتبه اولی استان در اعزام به المپیک امسال، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۲ نفر از جوانان مازندران در لیگ برتری کشور حضور دارند که ۱۲ تا ۱۵ نفر از آنها از زمین های نوشهر پرورش یافتند.

احمدی با تاکید بر اینکه خواهان بازگشت وضعیت شموشک به حالت قبل هستیم، افزود: استادیوم ورزشی نوشهر با ۶ میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری در حال بازسازی است که کمتر از دو سال آینده به بهره برداری می رسد و قرار است وزیر ورزش به نوشهر و چالوس سفری داشته و از استادیوم نوشهر بازدید کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردمی که اینگونه در فوتبال استعداد و ذوق دارند انتظار دارند یک لیگ دسته دویی در کشور داشته باشند.

احمدی اضافه کرد: از شهردار نوشهر درخواست می شود تدابیر لازم برای نصب تندیس مهندس درویش در یکی از میادین شهر انجام شود.

فرماندار نوشهر نیز در این آیین با اشاره به فضای منبسط شهرستان نوشهر و آمادگی لازم جهت داشتن یک فوتبال متناسب با شاَن مردم، گفت: مرحوم درویش صداقت در گفتار، شجاعت در اقدام داشت و به عنوان شخصیت بی بدیل در دل تاریخ مطرح است و در کل ایران از نام شموشک و مرام مرحوم درویش وام می گیرند.

علی شادمان با اشاره به نامگذاری برخی باشگاه ها به نام بنیان گذار تیم شموشک، افزود: تلاشهای بی وقفه طرفداران شموشک ستودنی است .

وی با بیان اینکه شموشک تنها یک نام و تاریخ نماند بلکه بتواند پدیده های جدیدی را به ارمغان بیاورد، تاکید کرد: شهرستان نوشهر پتانسیل بالایی برای زایش و جوشش فوتبال و تربیت نیروی انسانی جدید در عرصه ورزش دارد و آنچه نیاز شهر است یک تصمیم جدی است.

فرماندار نوشهر با ابراز حمایت از هر گونه سرمایه گذاری در حیطه ورزش در شهرستان نوشهر، گفت: فرصت های زیادی در این شهرستان هست و نیاز است تا ظرفیت ها تجمیع شود تا نام شموشک در شکل گیری یک شموشک جدید در جامعه مشعشع شود.

در پایان مراسم از پیشکسوتان، مربیان و بازیکن های سابق تیم شموشک نوشهر با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.