سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانم ستاره درویش

کشف دو سویه جدید از دو باکتری جدید توسط ستاره درویش

دو سویه جدید از دو باکتری به نامهایMicrococcus aloeverae Sarina (میکروکوکوس آلوورا سارینا) و Bacillus megaterium M.S.D (باسیلوس مگاتریوم M.S.D) توسط خانم ستاره درویش کارشناس ارشد رشته میکروبیولوژی کشف شد.

به گزارش درویش نیوز، خانم ستاره درویش طی انجام تحقیق علمی تحت عنوان ،جداسازی و شناسایی باکتریهای تجزیه کننده سم پروپیکونازول از نمونه خاک (زیست پالایی) در حین انجام آزمایشاتشان در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی با دو باکتری جدید طی چندین مرحله ساب کالچر از نمونه خاک و بدست آوردن کلونی تک و خالص مواجه شده اند.

ایشان بعد از رنگ آمیزی گرم و تست های بیوشیمیایی و pcr برای سکونسینگ و تعیین توالی ژنها را به کشور کره جنوبی ارسال می کنند و در آنجا پس از انجام سکونسینگ و تعیین توالی اطلاع می دهند که این دو کلونی سویه های جدیدی از دو باکتری میباشند.

در پی اعلام نتیجه به خانم ستاره درویش اعلام می شود که خود ایشان می توانند پس از نامگذاری این دوسویه جدید از دو باکتری را در NCBI (بانک ژن) ثبت کنند. پس از آن خانم درویش این دو باکتری را بنامهای میکرو کوکوس آلوورا سارینا و دومی را بنام باسیلوس مگاتریوم MSD در NCBI بانک جهانی ژن ثبت می کنند.

۶ دیدگاه

  1. با عرض تبریک به ایشان و خانواده محترم ، بسیار باعث افتخار هستند.

  2. درود بر خواهر عزیزم با آرزوی موفقیت روزافزون

  3. موفقیت روز افزون برای ستاره عزیز از خدا خواهانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.