پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

غوغای کاکتوس؛ دومین رمان فائقه درویش وارد بازار نشر شد

غوغای کاکتوس، عنوان دومین رمان فائقه درویش است که در اسفندماه ۱۴۰۰ توسط انتشارات البرز چاپ و وارد بازار نشر شده است.
به گزارش درویش نیوز، نویسنده این اثر، با اشاره به اینکه رمان مذکور داستانی چند لایه با درون مایه ای فلسفی، اجتماعی و روانشناسی است تصریح نمود: مخاطب در این رمان با سمبل ها و نمادهایی مواجه می شود که او را به تفکر در مورد معانی نهفته در پس نمادها وا می دارد.

فائقه درویش افزود: مخاطب در این رمان با شخصیتی همراه می شود که دچار اختلال حالات هیجانی و احساساتی است و علائم بیماری وسواس روحی در اندیشه ها و اعمالش وجود دارد، از همین رو بخش هایی از داستان وارد فضای سوررئال خواهد شد و این روایت بین مرز واقعیت و خیال در نوسان است.

درویش افزود: با توجه به اینکه فضا سازی این داستان در محیط بیمارستان روانی شکل گرفته است لزوم ارتباط با بیماران روانی و آشنایی با محیط آسایشگاه باعث شد که من حدود دو ماه هر روز به این مرکز مراجعه و با بیماران به شکل حضوری صحبت کنم.

او ادامه داد: از همین رو بسیاری از شخصیت های داستان از روی افراد حقیقی ساخته شده و بسیاری از دیالوگ های کتاب حاصل گفت و گوی من با این بیماران است.

فائقه درویش در پایان با بیان اینکه رمان مذکور به انعکاس بخشی از مشکلاتی که بشریت با آن دست درگریبان است در دو بخش فردی و اجتماعی می پردازد، افزود: امیدوارم این رمان بتواند به انسان ها در ریشه یابی زخم هایی که از درون، روح انسان را می تراشد، کمک کند.
گفتنی است، اولین رمان فائقه درویش تحت عنوان یک ربع مانده به آخر توسط انتشارات پایتخت به چاپ رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.