پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

برپایی پنجمین نمایشگاه آثار نقاشی منیر سجادی

پنجمین نمایشگاه آثار نقاشی منیر سجادی با ۱۴ اثر، روز آدینه سیزدهم اردیبهشت ماه ۹۸ در گالری هفت ثمر کار خود را آغاز کرد.

منیر سجادی در گفتگو با خبرنگار درویش نیوز با اشاره به اینکه انسانها هر یک از دریچه ای جهان را می پایند و چهره ای از واقعیت را در می یابند، افزود: هنرمندان قادر به بازنمایی واقعیت ها هستند، آنها ریخت های گوناگون جهان هستی را کشف و به نمایش می گذارند.

وی، ترکیبی از فضای بیرونی و ذهنیات درونی را در خلق آثار خود موثر دانست و افزود: زندگی در طبیعت مازندران و فضای آرام و بکر ییلاق کدیر در خلق این آثار بسیار موثر بوده است.

خالق این آثار هنری، ادامه داد: خلق هر اثر متعلق به بخشی از فضای روحی من هست و هر کس می تواند برداشت خود را از فضای هر نقاشی داشته باشد، چه بسا افرادی هستند که از چند زاویه به یک اثر نگاه می کنند.
وی، از نوشتن مطلب به عنوان بخش دیگری از فعالیت های خود نام برد و اظهار داشت: در حال حاضر یک رمان تحت عنوان زیر درخت نارنج از من به چاپ رسیده و یک مجموعه داستان نیز در دست اقدام است.

وی در خاتمه، از بین رفتن بافت قدیمی در ییلاق کدیر را دغدغه خود عنوان کرد و افزود: از آنجا که پیشینه فرهنگی هر قوم و طایفه ای را می توان از معماری، نقاشی و آثار به جا مانده از آن قوم سنجید، بنابراین ساختمان های قدیمی ارزش فرهنگی دارند، از این رو از طایفه درویش تقاضا دارم جلوی تخریب خانه های قدیمی کدیر را بگیرند چرا که متاسفانه بسیاری از اماکن تاریخی مانند حمام کدیر تخریب شد و خانه های قدیمی نیز در حال از بین رفتن هستند.

گفتنی است، منیرسجادی متولد ۱۳۳۷ است و فعالیت هنری خود را از سن شش سالگی شروع و در دوران دبیرستان به صورت حرفه ای دنبال نمود. او در سال ۱۳۵۸ وارد دانشگاه هنر شد و در رشته نقاشی تحصیل کرد. این بانوی هنرمند هم اکنون در روستای خضر تیره از توابع شهرستان نوشهر زندگی می کند.

تهیه و تنظیم: فائقه درویش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.