جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اروند درویش: با برنامه ریزی و حمایت درست به روزهای اوج باز خواهیم گشت

اروند درویش از اعضای تیم ملی قایقرانی کایاک ایران است که از سال ۱۳۸۶ توانسته به عناوین و رکوردهای مختلفی دست پیدا کند. او در ماده کایاک تکنفره ۱۰۰۰ متر در رده سنی جوانان با رکورد ۳:۴۱:۰۷۸ که در مسابقات جوانان جهان در کشور روسیه به ثبت رساند، رکوردار این رشته در ایران شد. در مسابقات کاپ یک جهان در سال ۲۰۰۹ در رشته کایاک یکنفره ۵۰۰۰ متر نیز توانست با زمان ۱۹:۳۴:۰۰ رکوردار این رشته در رده سنی جوانان در ایران نام گرفت.

درویش نیوز؛ ملی پوش قایقرانی ایران، همچنین رکوردار دریافت بیشترین تعداد مدال در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۹ شد و از رشته کایاک در ۵ رشته شرکت کرده موفق به دریافت ۳ مدال طلا و ۲ نقره شد که تاثیر زیادی در قهرمانی ایران در آن مسابقات داشت. از رتبه های بین المللی اروند درویش  می توان از مقام دوم در ۱۰۰۰ متر ( کایاک چهار نفره ) مسابقات انتخابی المپیک قهرمانی هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کانو اسپرینت جوانان آسیا ۲۰۰۹ ، نام برد.

اروند درویش به عنوان ورزشکار در کمیته ملی المپیک ایران عضویت دارد و همچینن عضو صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به عنوان قهرمان ملی ورزش آب های آرام ( کانو و کایاک) نیز می باشد. وی در عرصه داوری و مربیگری هم وارد شده است.

ملی پوش قایقرانی ایران درباره وضعیت تمرین های تیم ملی در فصل زمستان به درویش نیوز می گوید : سه ماه زمستان همیشه اهمیت زیادی برای قایقرانی دارد و امسال نیز همانند همیشه برنامه های استقامتی و قدرتی داشتیم تا بتوانیم از نظر بدنی آماده باشیم تا برای فصل بهار و تابستان به بهترین شرایط ممکن برسیم .

درویش با بیان اینکه ثباتی که در فدراسیون ایجاد شده شرایط مناسبی را ایجاد کرده است گفت : بعد از به پایان رسیدن آن ماجراهایی که در قایقرانی بود اکنون ثبات خوبی در فدراسیون حاکم شده و این موضوع باعث ایجاد یک فضای مناسب شده است و اگر همین روند ادامه پیدا کند قایقرانها نیز راحت تر به تمرین های شان می پردازند.

وی گفت : ما روزهای خوبی در قایقرانی داشتیم و حالا نیز برای رسیدن به آن روزها باید تلاش کنیم. اکنون خیال همه راحت است و مطمئن هستیم گام گام به روزهای اوج باز خواهیم گشت.

دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا با بیان این مطلب که باید برنامه های بلند مدت  داشته باشیم نیازهای قایقرانی را اینگونه عنوان می کند؛ اکنون که شرایط مناسب شده باید نگاه ما بلند مدت باشد تیم ملی قایقرانی برای المپیک و بازی های آسیایی بعدی تمرین می کند و هرچه این برنامه ریزی ها بهتر باشد نتایج نیز بهتر خواهد شد. پتانسیل ملی پوشان ایران بسیار بالا است و همیشه نشان داده اند هر بار از آنها حمایت شود نتایج بسیار خوبی کسب می کنند.

۴ دیدگاه

  1. باعث افتخار هستید پیروز باشید

  2. ایزدیار درویش

    صمیمانه ارزوی پیروزیهای بیشتری برایت اروند جان.

  3. مثل همیشه پرچم “اروند” را برافراشته خواهی داشت پهلوان.
    صمیمانه بهترینهارو برات آرزو مندم دلاور.
    همواره سلامت ، شاد و دلخوش و باز سلامت و سلامت… باشی قهرمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.