جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتشار مقاله پروفسور مرسده خواجوی خان در نشریه علمی Nature

درویش نیوز؛ مرسده فرزند روانشاد مهندس منصور خواجوی خان و فاطمه (شهره) درویش و نوه مرحوم حاج علی اصغر درویش است. سال ۱۳۸۲ بود که برای تحصیل در مقطع دکترا به کشور کانادا رفت ولی بلافاصله او به دانشگاه “مینه سوتا تکنیکال” در آمریکا دعوت شد.

مرسده خواجوی خان در شهرستان نوشهر بدنیا آمده و در سال ۷۵ خورشیدی در دبیرستان باهنر نوشهر دیپلم ریاضی فیزیک خود را با عنوان دانش آموز ممتاز در شهرستان نوشهر گرفته است.

خواجوی خان کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته برق دانشگاه امیرکبیر  با رتبه ی ممتاز به پایان برد. وی پس از دریافت مدرک دکترا، در دانشگاه سن دیگو و سنترال فلوریدا( اورلاندو) مشغول به تدریس و همچنین تحصیل در مقطع پست دکترا شد.

در سال ٢٠١٢ به همراه یک گروه تخصصی موفق به اختراع کوچکترین لیزر جهان( نانو لیزر ) شد. این اختراع بازتاب گسترده ای را در  بسیاری از رسانه های خبری و علمی جهان به همراه داشت.

انتشار مقاله اخیر این پژوهشگر ایرانی با عنوان”Enhanced sensitivity at higher-order exceptional points” در تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۱۷ در معتبرترین نشریه علمی جهان Nature  به چاپ رسید.

مجله نیچر  Nature که از سال ۱۸۶۹ میلادی تاکنون منتشر می‌شود یک نشریه هفتگی جامع است که در میان پرارزش‌ترین مجله‌های علمی جهان قرار دارد. این نشریه ارجاع داده شده‌ترین مجله علمی است. 

از جمله مهم‌ترین مقالات منتشر شده در این مجله می‌توان به مقاله‌های کشف و گزارش سوراخ در لایه اوزون، ساختار DNA اشاره کرد.

 

۹ دیدگاه

  1. باسلام و تبریک خدمت عمه شهره و مرسده جان باعث افتخار است که بشنویم یکی از دختران فامیل و یک بانوی ایرانی چنین موفق و سرآمد است و در عرصه علم می درخشد. موفق و تندرست باشید.

  2. سلام خدمت خاله شهره عزیز ومرسده عزیزم وتبریک بخاطر همچین انسان فرهیخته ایی(مرسده جان)امیدوارم موفقیتهای بیشتر داشته باشی ???

  3. دكتر فريبا درويش

    با تبریک و تحسین بسیار
    مرسده جان مایه افتخار ما هستید.
    یادم هست وقتى بچه بودیم در زمین بازى این ادعا را کردید که دوست دارید دانشمند بشوید و تحقیقات علمى انجام بدهید و دست به اکتشاف بزنید. چنان با ذوق و شوق بیان کرده بودید که از همان لحظه به موفقیت شما شکى نداشتم.

  4. باعث افتخاره

  5. سلام مرسده جان تبریک ارزومند موفقیت های روز افزون شما
    دوست نازنین
    هم کلاسی دوران راهنمایی شما
    باعث افتخار نوشهری ها هستید
    هر موقع از کنار منزلتان می گذرم برای دخترم از پشتکار شما صحبت می کنم
    ارزومند دیدارتیم

  6. محمدرضا بحرانی

    سلام مرسده خانم واقعا تبریک میگم خیلی خوشحال شدم

  7. مهرزاد حسن عباسی

    سلام دختر دایی گل.منم به نوبه خودم خانوادم به شما تبریک میگم ایشالا همیشه سرافرار سربلند سلامت و موفق باشی.

  8. هومن كاكاسلطاني

    مرسده خانم افتخار ایران تبریک انشالله موفق باشید همیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.